Proč je důležitý fotomake-up?

1) Jaký je rozdíl mezi profesionální vizáží a domácím líčením?

Pokud je myšlena vizáž pro foto make-up, pak domácí líčení, tedy na běžné denní nošení, je určitě méně výrazné. Záblesky při focení spolknou min. 40% barev, takže je třeba mít pro fotku make-up sytější. Samozřejmě by mělo být i preciznější, protože fotografii budete prohlížet opakovaně a pak je každá chyba znatelnější než při osobním kontaktu naživo. Dalším rozdílem je, že vizážistka vidí modelku z jiného pohledu, než ona sama sebe. Většina žen má vyzkoušený a zafixovaný jeden styl líčení, zatímco vizážistka těch stylů zná víc a nebojí se je použít.

2) V čem je vizáž důležitá pro modelku a v čem pro fotografa?

Modelka by se po nalíčení měla cítit krásnější, svůdnější, výjimečnější nebo alespoň jiná (např. v reklamě představuje často vlastně jinou osobu). Pro fotografa je líčení důležitější, protože mu šetří čas při následné úpravě vybraných fotografií.
Je důležitá následná úprava fotek?
Spousta lidí si na ní stěžuje, ale neuvědomují si že 90% fotografií, které na internetu vidí, jsou upravované – ať jde o fotky lidí, zvířat, přírody nebo architektury V dnešní době už fotka bez alespoň částečné úpravy prakticky neexistuje – musíte sáhnout do kontrastu, jasu, barev, apod….a ani sebedokonalejší nalíčení neschová všechny „vady“, které jsou zejména pro beauty fotografie nežádoucí. Takže následná grafická práce je důležitá, vždycky se prostě něco najde. Nemluvě o zásazích do rysů tváře, velikosti rtů apod. Obdobné je to i u přírody (ano, ten velký klacek na té zemi opravdu byl, ale když kazí výsledný dojem, tak proč ho nevyretušovat..).

3) Je důležité brát ohled na modelčiny rysy? Barvu a velikost očí, lícní kosti atd?

To záleží na zadání objednavatele, na účelu fotky. Obecně ale samozřejmě ano, měli bychom líčením zdůraznit klady a potlačit zápory modelčiny tváře.

4) Jak je důležité přizpůsobit vizáž a účes použitému oblečeni, popřípadě rekvizitám?

Opět záleží na zadání, účelu. Obecně ano, modelka v barokních šatech opřená o nové Porsche a namalovaná do šedesátých let může sice do jisté míry vypadat zajímavě, ale pravděpodobně spíš vznikne paskvil.

5) Jaký je rozdíl mezi profesionálními líčidly a těmi domácími? Tedy kromě ceny

Profesionální kosmetika by měla být snáz aplikovatelná, lépe kryjící, měla by mít větší výdrž. V nouzi můžete modelku samozřejmě nalíčit vybavením z tržnice, ale pravděpodobně se vám budou tvořit skvrny a mapy, stíny se sypou již při nanášení a nebývají dostatečně syté, lze hůř přeličovat, takže ve výsledku stejně grafik bude mít víc práce.

6) Je vizáž vůbec nějakým způsobem užitečná nebo důležitá pro foceni?

Ano – viz bod 2. Dotváří fotografii stejně jako oblečení, doplňky, prostředí… Navíc vizážistka může modelku poměrně dost ovlivnit – je většinou prvním člověkem, který s modelkou přichází do kontaktu. Vnímavá vizážistka dokáže spravit náladu, zvednout sebevědomí, uklidnit… Hodně dívek vizážistku „na place“ považuje i za jistou záruku toho, že se jim během focení nic nestane.

7) Je důležité se při vizáži vyvarovat nějakým vadám? Da se třeba pomoci vizáže kromě pupínků zamaskovat třeba opar, jizvy a podobné?

Obecně srovnáváme především barevné nerovnosti – tedy sjednocujeme pleť, tvarujeme obličej, projasňujeme např. nosoretní rýhy, maskujeme kruhy pod očima apod..